Dag 13: Tonopah - Panaca

Woensdag 24 juli 2019

Deze morgen hadden we de wekker gezet om 6u30, zo konden we op ons gemakje ontbijten en vertrekken.
Eerst reden we een stukje van onze route af, we rijden eerst naar Goldfield. Dit was een half uurtje rijden. Hier gaan we een bezoekje brengen aan het International Car Forest. Dit zijn auto's die in de grond steken :-) Als je de foto's ziet, zal je begrijpen wat ik bedoel.

Als we door Goldfield rijden, ziet Wouter een interessant huisje met allemaal platen (nummerplaten, verkeersborden,... ) Hij is al lang opzoek naar een plaat met Main street op, en wat wil het toeval dat deze daar nu ook op dat huisje hangt. We stoppen en kloppen aan. De zoon des huizen komt open doen. Maar hij kan niets verkopen zonder de toestemming van zijn vader en die is niet thuis. Dat is balen. Wouter is er niet goed van. We zijn er al zolang naar op zoek. Met een wrang gevoel rijden we terug richting Tonopah waar we een andere Highway moeten nemen.

We rijden via de Extraterrestrial Highway (E.T. Highway) naar Caliente, NV. Deze weg heeft deze naam gekregen in 1996, nadat meerdere reizigers UFO's en andere buitenaardse activiteiten hadden gemeld.  Onderweg maken we een stop bij The Black Mailbox, deze bevindt zich aan het begin van een aarde weg die leidt naar Area 51. Area 51, officieel The Groom Lake Test Site, is een militaire basis van de Amerikaanse luchtmacht gelegen in de Nevada woestijn ten noorden van Las Vegas. Area 51 wordt streng bewaakt. Het wordt gebruikt om topgeheime militaire projecten te begraven.
Dit onbekende trok ons enorm aan dus we waagde het ritje over de dirt road naar de grenslijn van Area 51. En inderdaad, het is streng bewaakt. Er hangen camera's en er staat een auto op de uitkijk die de ingang nauwlettend in het oog houdt.

We waren niet de enige nieuwsgierigen :-)

Na al dat buitenaards gedoe, gaan we richting onze volgende stop, Kershaw Ryan State Park. Dit is een heel klein parkje dat zeker de moeite is om eens te bezoeken als je in de buurt bent. Het is maar klein maar zo ongelooflijk mooi. We waren er ook de enige en daar hebben we van geprofiteerd :-) Eerst hebben we een mooie wandeling gemaakt van ongeveer 1,5 miles en daarna hebben de kinderen in het 'zwembadje' van het park gespeeld. We slapen deze avond in een cabin en hebben geen zwembad dus bij deze is dat ook weer goedgemaakt :-)

Ondertussen is het al 16u30 en we moeten nog één park bezoeken vooraleer we naar onze overnachtingsplaats kunnen. We moeten een klein half uurtje rijden tot aan het Cathedral Gorge State Park.
Ik val misschien in herhaling maar ook dit is weer ontzettend prachtig. De rotsformaties bestaan uit kleiaarde van vulkanische oorsprong. Het is zacht en door de wind-, vorst- en watererosie zijn heel unieke vormen ontstaan. Op sommige plaatsen doet het je denken aan de ornamenten die je ziet bij grote kathedralen, waardoor het park aan deze naam komt.

We moeten nog zo'n 10 minuten rijden en dan zijn we bij onze cabin. Deze valt erg in de smaakt. We zitten echt wel in de Middle of Nowhere, waardoor de WIFI ontvangt heel miniem is. De blog update is dus niet mogelijk vandaar dat we het vandaag gedaan hebben. Morgen alweer onze laatste rij dag. Daarna zijn we terug in Las Vegas.

Tot morgen

1. Wat een zotte Amerikanen, met zo'n een prachtig land, héél gevarieerd maar zo weinig toeristen, dat verbaast ons wel maar geen last van het drukke verkeer , wat een luxe!
    Hier is het bakken en braden, de temperatuur liep hier gisteren op tot boven de 40 graden , gelukkig gaat het in het weekend wat afkoelen
    Genieten jullie nog maar van je laatste dagen !!