Dag 4: Tulare - Fresno

Maandag 15 juli 2019

De jetleg wordt steeds beter. Deze morgen waren we pas om 6u wakker.
Het voordeel
van zo vroeg op te staan is dat je veel meer aan je dag hebt. Ontbijten kan hier in Amerika meestal al vanaf 6u dus dat doen we dan ook eerst. Daarna snel alles opruimen in de hotelkamer en de auto terug vol laden.
Rond 8u zijn we al onderweg naar onze eerste bestemming van vandaag, de Walmart. Eerst even wat inkopen doen zodat we deze middag wat te eten hebben. Daarna is het de buurt aan ons auto want die heeft hier ook wel heel veel dorst met dat warme weer :-)

Dan wordt de GPS ingesteld op Sequoia National Park. Het zonnetjes schijnt al volop, zo zalig.
Als eerste komen we langs Lake Kaweah. Wat een prachtige omgeving.
Al snel komen we bij de ingang van Sequoia NP. Hier laten we onze annual parkpass zien, die we kochten in Death Valley, zodat we weer elk National Park binnen mogen voor het komende jaar.

Wat is het hier prachtig. We rijden een hele tijd lang de kolkende Kaweah River.
We houden de nodige stops om wat van de omgeving te genieten en om alles vast te leggen op foto. Hoewel dat laatste moeilijk is. De pracht van deze natuur kan je niet op een paar foto's laten zien. :-)

We stijgen al snel in hoogte en voor we het weten rijden we bovenaan in de bergen.
De eerste stop die we gepland hadden was een wandeling naar Moro Rock. Hier heb je een prachtig uitzicht. Maar blijkbaar waren we niet alleen met die gedachte. Het was aanschuiven om bovenaan de rots te raken. Hier hadden we echt geen zin in. We hebben dan maar een korte wandeling gemaakt in de omgeving.

Als we terug vertrekken staat er een signalisatie langs de kant dat je in geen enkel geval mag stoppen. Al snel wordt duidelijk waarom. Er is veel rook, je kan ook echt stukken boomstam zien smeulen en roken om dan nog maar te zwijgen over de vuurgeur die er hangt. We komen ook heel wat brandweerwagens tegen langs de kant. Voorlopig houden ze enkel de wacht, denken we. Want we zien geen enkele blussen, we zien ook een actieve brand.

We rijden een heel stuk verder vooraleer de rook weg is. Hier stoppen we dan ook even om wat te eten. Het blijft toch indrukwekkend wat voor grote bomen de Sequoia bomen zijn.

Met onze buikjes weer vol, rijden we verder richting onze eindbestemming. Vrij snel staan we terug beneden op de bewoonde wereld :-)

Onze auto was serieus vuil dus besluiten we langs de wasstraat (zoals Bram dat zegt) (lees: Car wash) te gaan. Want morgen brengen we een bezoekje aan Evapco West in Madera, CA en dat kan toch moeilijk met een vieze, vuile auto :-)
Als avondeten kiezen de kindjes voor Five Guys, dus dat is snel gekozen :-) en als dessert halen we een stukje Oreo Cheesecake in the Cheesecake Factory.
Daarna gaat het richting zwembad voor de rest van de avond.
Van al da lekkers en zwemmen worden we toch zo moe, tegen 21u zijn mijn drie mannen al allemaal in dromenland :-)